Teknoloji devi Apple ve Google arasında
yıllardan beri yaşanan rekabet, kimileri tarafından sadece teknoloji dilinin
kullanıldığı bir soğuk savaşa benzetilse de, esasen teknolojinin daha fazla
ilerlemesine daha fazla imkan sağladığı da ortada. Özellikle patent
kavgalarının yaşandığı bu savaşta her ne kadar bir kaybeden yokmuş gibi görünse
de, son yıllarda özellikle video oyunlar konusunda ciddi bir rekabet söz konusu
olmaya başladı.
Beğenilen oyunların ilk olarak kendi işletim
sistemlerine satılması için çabalayan teknoloji devleri, oyun üreticileri ile
olabildiğince yakın ilişkiler kurmaya çalışıyorlar. Uygulama mağazalarında oyun
üreticilerinin reklamını yapmaya başlayan Apple ve Google, etkili reklam
stratejileri ile insanları etkilemeyi başarıyor. Yıllardır en çok yeni oyunun
ilk olarak yayınlandığı marka ise Apple. Apple bu başarısını, İOS işletim
sistemi teknolojisinin oyun gelişimi ile daha uyumlu olmasından kaynaklanıyor.
Ancak Apple’ın ürün çeşitliliğinin az, Android işletim sisteminin ise fazla
ürün çeşitliliğine sahip olması ve yazılımlar için geliştirilen payın
artırılması kafaları bir hayli karıştırmış durumda. Apple’ın uzun süredir aynı
şeye takılı kaldığını ve kendini yenilemekten bir süredir uzak kaldığını düşüneneler,
Android’in ürün çeşitliliğine kendilerini kaptırmış gibi görünüyorlar.
Her ne kadar Apple ve Google arasında yasal
olmayan bir ‘’centilmenlik’’ anlaşması bulunsa da, teknoloji devleri arasında
süregelen bu soğuk mücadelenin ilerleyen zamanlarda daha fazla kızışacağı
sektöre yakın kaynaklar tarafından savunulmaya devam ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder