19 Eylül 2014 Cuma

CV Oluşturmada Eğitim Programlarının Önemi

Günümüzde üniversite mezun sayısının bir hayli artmasıyla birlikte şirketler personel alımında yeni birçok özellik aramaya başlamışlardır. Bunlar içerisinde bireylerin katıldığı eğitim programları ve edindikleri sertifikalar da büyük bir öneme sahiptir.
Eğitim programlarına katıların kişilerin belirli alanlarda uzmanlaşması ve deneyim kazanması, şirketlerin aradıkları pozisyonlara uygun olarak işe aldığı bireylerin kaliteli işler çıkarmasını sağlamaktadır. Bu nedenle günümüzde bireyler artık sadece üniversite diplomasıyla yetinmeyerek çalışmak istedikleri pozisyonlara uygun eğitim programlarına katılmakta ve yeterlilik seviyelerini arttırmaktadırlar.



Eğitim programları içerisinden pazarlama eğitimi en çok ilgi gören eğitim programlarındandır. Her sektörde pazarlamanın yer alması, pazarlama eğitiminin de önemini arttırmıştır. Pazarlama; firma ve kuruluşların hedef aldıkları kitlelerin ilgisini çekecek ürünlerin sunulması ve bu ürünlerin satışının hedeflenen şekilde gerçekleşmesi için iletişim stratejisi geliştirme sürecini kapsamaktadır. Bu süreç, müşteri ilişkilerini en üst seviyede tutma üzerine kuruludur. Çünkü firmalar, müşterileri için yarattıkları değeri müşterilerden kapabilmeyi amaçlamaktadır. Firmaların büyük bir hassasiyet gösterdiği pazarlama eğitimi, satışla ayrılmaz bir kavram olması nedeniyle hiçbir zaman modası geçmeyecek mesleki dallardan bir tanesidir. Bu mesleklere bir örnek daha vermek gerekirse bu da kuşkusuzdur ki finans olacaktır. Finans departmanının tüm firma ve kuruluşlarda yer alması finans eğitiminin de önemini arttırmıştır. Lisans eğitimini finans üzerine alan bireyler daha sonrasında finans eğitimi için ayrı programlara katılarak uzmanlık kazanmaktadırlar. Finans kavramı firma ve şirketlerin maddi gelir elde etmelerini ve yatırım yapmalarını sağlayan faaliyetler olarak düşünüldüğünde finansın iş piyasasındaki öneminin de büyüklüğü ortaya çıkmaktadır.


Pazarlama eğitimi ve finans gibi önemli alanlarla ilgili işlerde çalışmak isteyen bireylerin bu konuda kendilerini bir adım öne çıkaracak eğitim programlarına katılmaları CV’lerini güçlendirecektir. Eğitim programları kısa dönemde uzmanlaşmak istenilen alanda detaylı bilgi aktarımı ve bu bilgilerin tecrübe edilmesini kapsamaktadır. İyi bir eğitim programına katılarak, iş hayatınızda kullanabileceğiniz birçok önemli bilgili edinebilirsiniz. Bu nedenle katılmak istediğiniz eğitim programına karar verirken, programı alacağınız kişi veya kurum hakkında detaylı bir araştırma yapmanız, alacağınızın eğitimin kalitesi hakkında bilgi edinmenizi sağlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder