18 Mart 2014 Salı

Eğitim Programları İle Yöneticilik Yolunda


Lisedeki en yakın arkadaşım olan Cenk, sonunda üniversiteyi bitirdi. Sonunda diyorum çünkü 7 yıl oldu. Gerçi kendisi maddi durumundan dolayı hem çalışıp hem de okuduğu için bu kadar uzun sürdü diyebiliriz. Yani yeni mezun ama en az 3-4 yıllık iş tecrübesine sahip diyebiliriz. Hayatına nasıl bir yön vereceği ile ilgili yaptığımız konuşmalarda askerliği biraz ertelemek istediğini söyledi. Bana göre yanlış bir karar ama belki de onun açısından doğru olur. Ben olsaydım bir an önce gider ve ileride iş hayatıma engel olmasına izin vermezdim.
İlerleyen saatlerde daha detaylı bir kariyer konuşması yaptık. Mezun olduğu bölümün de iktisat olduğunu düşündüğümüzde muhtemelen banka veya finans sektörüne girebilir veya satış-satın alma gibi bir pazarlama bölümünde çalışabilir diye düşündük. Kişilerle olan iletişimin kuvvetli olduğunu zaten biliyoruz. Üzerine özelliklerini iyi bildiği bir ürün veya hizmet konusunda karşı tarafı ikna edebilme yeteneğini de eklediğimizde bu alanda başarılı olacağını düşünüyorum. Üniversitede aldığı finans dersleri sayesinde piyasaya da hakim olabileceğini belli ederse kariyerine güzel bir başlangıç yapabilir.


Başvuruda bulunacağı firmaların özellikle büyük ve kurumsal firmalar olduğunu düşünürsek sosyal haklara, güvene çok önem verdiğini düşünebiliriz. Ama bugün böyle bir firmanın bir ilanına binlerce insan başvuruyor. Onların önüne geçmesi gerektiğini o da biliyor. Ben de bu konuda bir akıl vereyim dedim.


Eğitim programları düzenleyen firmalar var. Bunların verdikleri eğitimler sonucunda elde edilen eğitim sertifikaları sayesinde bu binlerce kişinin önüne geçme şansının bulunduğunu söyledim. Eğitim programları sayesinde sadece işe girme sürecinde değil, aldığı eğitim sertifikaları ile kariyerinin ilerleyen yıllarında da yönetici olma şansı bulunuyor. Özellikle finans veya pazarlama üzerine eğitim programlarından biri ile kendini geliştirme şansı bulabileceğinden bahsettim. Eğitim sonrasında aldığı eğitim sertifikalarını da CV’sine eklediği zaman amacına ulaşacaktır diye düşünüyorum. Eğitim programları düzenleyen firmaları araştırma aşamasında firma sayılarını 2’ye kadar indirdik ve içlerinden birini seçeceğiz. Umarım Cenk için aldığı bu eğitim sertifikaları işe yarar ve geleceğin altın yöneticilerinden biri olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder