11 Mart 2014 Salı

Eğitim Sertifikaları Ne İşe Yarar?


Eğitim sertifikaları, belirli bir alanda bilgilerimizi ve becerilerimizin belgeleri olarak tanımlanabilir. Üniversitelerin, özel eğitim kurumlarının uyguladığı sertifika programları sayesinde alacağınız eğitim sertifikaları kişilere meslek edindirme, sahip olduğu meslekte daha ileriye gitme şansı verir.


Lise mezunlarının meslek edinmesini sağlayan sertifika programlarının yanı sıra üniversitede okuyan veya yeni mezunların da belirli bir alanda uzmanlaşmasını sağlayan programlar, hali hazırda çalışan ve ileride yönetici olmayı planlayanların da rakiplerine göre avantaj sağlamasını olanak veriyor.


Sertifika programları sayesinde alınan eğitim sertifikalarına sahip olan insanlar teorik bilginin yanı sıra pratik eğitimler de alıyorlar. Üniversitelerde uygulanan sertifika programları genelde öğretim görevlileri tarafından veriliyor. Özel kurumlarda ise konusunda ve sektöründe uzmanlaşmış, herkes tarafından başarısı kabul edilmiş kişiler tarafından veriliyor. Bu kişilerin uzmanlığı ile alınan eğitim sertifikaları CV’lere eklendiği zaman kariyer basamaklarında daha hızlı adımların atılmasının önü açılıyor. İş dünyasında karşılaşılabilecek ihtimal dahilindeki sorunlar tanınıyor, bunlara çözümler üretiliyor. Sertifika programlarında finans, e-ticaret, satış gibi genel konuların yanı sıra yöneticilik eğitimi gibi geleceğin yöneticilerini yetiştirmeye yönelik dersler de işleniyor. Eğitim sertifikaları verilen bu programlarda aktif katılımlara önem veriliyor. Aktif katılım sağlayanların özellikle iş dünyasında kendilerini daha iyi ifade ettikleri gözlemleniyor. Seçilen sertifika programında hızlı bir eğitim süreci sonrası iş dünyasında daha güzel işler bulma, iyi bir kariyer yapma ihtimali çok yüksek oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder