5 Şubat 2015 Perşembe

Nivea'dan Efsane Viral Reklam



Nivea'nın gerçekten efsaneler arasına girebilecek bir viral reklam çalışmasını izledim. Bu viral reklamda hava alanında uçağını bekleyen yolcular arasından üç kişi seçiliyor ve onların görünümlerini tarif eden çeşitli anonslar yaptırılıyor. Yapılan anonslarla bu kişilerin polisten kaçtıkları ve bir suçlu oldukları ilan ediliyor. Elbette her şeyden habersiz olan bu kişiler bir anda inanılmaz bir stres altına giriyorlar. İşte tam da bu sırada ortaya polisler çıkıyor ve bu kişilere Nivea markasının stresten oluşan terlemeye karşı iyi geldiğini iddia ettiği parfümünü vererek oyunu bitiriyorlar.

Peki biz bu reklamdan daha başka ne anlayabiliriz? Burada öncelikle keskin bir zekanın örneği olan viral bir video var. Bu video ile markanın insanlarla kaynaşması ve bir yandan da ürününün tanıtılması amacı güdülüyor. Bu amaçta başarılı da olunuyor, çünkü video sosyal medyada deyim yerindeyse ''patlıyor''. Yani paylaşım rekorları kırıyor. Hem çok eğlenceli, hem de son derece başarılı bir pazarlama planı da böylece başarıyla tamamlanmış oluyor.

Sosyal medya eğitimi alarak sosyal medya uzmanı olmak isteyen kişilerin de bu video örneklerini bence iyi benimsemesi gerekiyor. Zira günümüzde sosyal medyada marka konumlandırması gerçekleştiren birçok markanın viral denemeleri ile karşılaşıyoruz. Bu nedenle sosyal medya eğitimi açısından geleneksel değil, modern bir çizgi içerisinde olan IBS Türkiye'yi tercih etmenizi öneriyorum. Çünkü IBS Türkiye ile modern sosyal medya eğitimi alabilir, sosyal medya uzmanlığının sadece paylaşım yapmaktan ibaret olmadığını kavrayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder