14 Ağustos 2014 Perşembe

Kariyer Hedefime Adım Adım...


İşletme bölümü mezunuyum. Bildiğiniz gibi son derece geniş bir alana hitap ediyor işletme bölümü. Bu nedenle okurken bir yandan da mezun olduktan sonra hangi iş koluna yöneleceğime karar vermeye çalışıyordum. Bunun için de kişisel özelliklerimi ön plana çıkarmaya çalışıyordum. İş hayatından beklentilerimi ve ulaşmak istediğim noktayı anlamlandırmak için çaba gösteriyordum. Gerçekten karar alması zor olan bu dönemde yardımıma insan kaynakları alanında uzman bir asistanımız yetişti. Onun yönlendirmesi ile bir firmada staja başladım. Burada insan kaynakları departmanı hakkında bilgi edinecek, belki de ileride bu alan üzerinde yoğunlaşmayı seçecektim.

İnsan kaynakları departmanının bir işletmenin bel kemiği olduğundan haberim vardı ama bu kadarını da beklemiyordum açıkçası. Çünkü insan kaynaklarının profesyonelce yönetildiği bir işletmenin ayakta kaldığını, insan kaynaklarına önem vermeyenlerin ise bu rekabet ortamında ayakta kalamadığına şahit oluyordum. İşletmeye alınacak personellerin seçimi, görevlerinin dağılımı, işe uyumları ya da işle alakalı olarak eğitilmeleri gibi bir organizasyonun ayakta kalabilmesi için hayati önemi olan konular üzerinde çalışan insan kaynakları çalışanları, benim de ilgimi çekti ve bu alanda uzmanlaşma kararımı çok geçmeden aldım diyebilirim. Ancak sadece benim karar almamla bu alanda istediğim seviyeye gelemeyeceğimi de biliyordum. Bu nedenle insan kaynakları eğitimi alabileceğim bir kurs araştırmasına giriştim. Bu araştırma sırasında da elbette internetten faydalanmayı uygun gördüm. Ne de olsa insan kaynakları alanında en iyi eğitimi veren kurumu ancak bu şekilde bulabilirdim. Kısa bir süre sonra IBS Türkiye'nin eğitim sertifikaları ile tanıştım. İnsan kaynakları alanında verdikleri çok yönlü ve uygulamalı eğitimin ne kadar eğitici bir içeriğe sahip olduğunu, bu eğitime katılan kişilerin pozitif yorumlarını da okuyunca kararımı almam çok kolay oldu. Kısa süre sonra hafta sonlarımı IBS Türkiye'nin eğitimleri ile geçirmeye başladım. Gerçekten de iyi bir tercih yaptığımı anlayarak geleceğim için uygun bir tercih yaptığımı gördüm ve çok mutlu oldum. Size de kariyer hedeflerinizi okul bitmeden belirlemeniz ve bunun için çalışmaya başlamanız yönünde tavsiyede bulunabilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder